Mengapa saya mencuba Essential Oil

Hai.. Selamat datang ke blog kayumanisnya yang saya inspirasikan daripada Essential Oil, aroma semulajadi yang boleh membantu kita rasa lebih sihat, happy, kurang stress dan ceria

Essential Oil adalah bauan semulajadi yang dihasilkan daripada tumbuh-tumbuhan semulajadi seperti kayumanis, kuntuman bunga ros, lavender, daun-daunan , minyak daripada tumbuh-tumbuhan  yang bertujuan untuk membersihkan udara, meningkatkan sistem pertahanan badan, untuk membantu memperbaiki sistem pencernaan serta membuatkan badan lebih sihat dan kita lebih happy

Saya mengenali Essential Oils pada bulan Julai lepas melalui social media dan saya tertarik mahu mencubanya kerana ingin membersihkan udara rumah saya since saya ada anak kecil yang mempunyai masalah alergik sensitif

young living aromatherapy


Ini merupakan salah satu usaha saya agar boleh membantu mempertingkatkan sistem pertahanan badan anak saya agar alergiknya tidak mudah timbul

Setelah menggunakannya, saya dapati demam tidak mudah berjangkit kepada adik beradik yang lain, batuk cepat reda, tonsil mereka cepat mengecil, kulit rasa semakin lembut, sistem pencernaan semakin baik dan less stress

Ini membuatkan saya semakin suka akan essential oil ini dan membuat keputusan untuk memperkenalkanya kepada keluarga dan kawan-kawan

Saya memasang diffuser ini setiap hari kerana saya perlukan udara yang bersih disekitar tempat saya selalu berada. Saya menitiskan beberapa titisan bauan tertentu dalam diffuser tersebut. Saya memasang  diffuser ini di bilik tidur, dapur dan di meja pejabat bagi menyebarkan haruman aromatherapy essential oil ini di tempat yang selalu saya berada.

aromatherapy
Diffuser Young Living dan Essential Oils White Angelica

Terdapat 2 jenis essential iaitu essential oil single dan essential oil blend. Antara beberapa bauan minyak pati ini ialah, Thieves, Lemon, Purification, Peppermint, Abundance, Peace & Calming, Envision, Orange, Spearmint, Geranium, Believe, Tangerine, White Angelica, Lavender, Stress Away, RC, Copaiba, Bergamot, Melissa, Digize, Cedarwood dan lain-lain lagi

young living
Wangian aromatherapy yang ada dalam pakej Premium Starter Kit Young Living

Saya paling suka diffuse Abundance pada waktu pagi dan Cedarwood pada waktu malam kerana abundance untuk membantu menjemput rezeki manakala Cedarwood pula selalu diffuse untuk sang suami agar suami tidur lebih lena dan stress dapat dikurangkan

Untuk anak pula saya selalu diffuse Peppermint dan Orange agar minda mereka lebih fokus dan untuk tingkatkan semangat untuk belajar mereka

Jika anda berminat untuk mendapatkan Essential Oils ini, anda boleh terus hubungi saya di;

Email : bungkaklydia@ymail.com


Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Essential Oil Young Living Premium Starter Kits